Tuben og mig

Tuben og mig

onsdag 9. juni 2010

Islington til Shoreditch og en liten tur langs Themsen.

I helgen var det mye trasking. Først ble området rundt vårt hjem utforsket nærmere. Islington ligger på nordsiden av London, -dog ikke så langt nord at en ikke kan traske til "sentrum". I Islington er det en del fine butikker. Fant den fineste puddel-lampen med blondeskjerm. Litt stiv pris så den ble ikke med hjem. Litt trist igrunnen. Isteden ble det en fin nål fra markedene i sidegatene va Upper Street. Her var det mye fint innen gamle møbler og klær, -og veldig fine portvinsglass til herr og fru Skoftebust.

Trasketur sørover, gjennom et par grønne parker og brune puber, ender i Shoreditch. Man blir typisk litt sulten av denslags og vi fant mat på trivelige "Princess of Shoreditch". Top notch gastropub i lys trivelig nyrenovert pub med hvitmalte vegger og store åpne vinduer. Perfekt for en varm dag. Jeg spesielt fan av tunfisk tartar-forretten med chili og koriander. Og påfølgende grillet aubergine og parika med mintpurè og urtegnocchi er kanskje noe av det mest velsmakende jeg har smakt innen vegetarretter? Hurra!
Med et snev av salongsnurr fortsatte turen et par runder i kvartalet før tuben ble benyttet i retning Pimlico. Her ligger Tate Britain men det ble heller en spasertur langs Themsen. Det ble også anledning til å danse litt i min nye ballettkjole som eg fant i liten vintage-butikk i Shoreditch til £15. Det kjentes ut som om noen med danseskills hadde brukt den før.

3 kommentarer:

  1. Flaks at du kunne støtte deg til veggen, men eg tror det var dansekjolen. Den må svinge seg. Bare må. Enormt fin blondepuddel. Han kunne godt få vært med meg hjem, men uten prisen.

    SvarSlett
  2. Så nydelig du er! Og kjolen også...

    SvarSlett