Tuben og mig

Tuben og mig

torsdag 3. juni 2010

The Water Poet

Da var det ut på loi i London igjen. Veldig varmt her og igår var det på tide med litt shopping igjen. Området som ble utforsket var Shoreditch, en fantastisk plass hvis skal man handle vintage. Mest tøy, men også møbler, og det meste til en rimelig pris. En del unge kunstnere har lokaler her og markeder finnes i fleng -ordentlige markeder med fine ting og masse mat. Gøy. En liten trivelig butikk i en sidegate av Brick Lane hadde litt tøy og mest tilbehør. Den riktig så trivelige lille butikkdamen satt og hørte på Sherlock Holmes hørespill og leste i et strikkemagasin da jeg var inne og kikket. Hun hadde enorme mengder med sjal fra 50-, 60- og 70- tallet og jeg fant jeg disse alldeles nydelige hanskene. Trivsel!



Etter å ha snoket rundt i mangen mangen butikker måtte jeg rusle litt i det grønne. Det er lett i London, for parker er alltid like om hjørnet. Da traff jeg på et underlig vesen. Noen ville kanskje kalt det en ponni. Jeg velger å kalle det en liten hest. Han var ikke veldig pratsom, mest opptatt av å gnafse gress. Om jeg treffer ham igjen er uvisst. Ganske overlegen og reagerte ikke på vrinsk.



Hva har alt dette med mat å gjøre? Jo. Rundt middagstider traff jeg ektemannen ved trivelige Old Spitalfields Market for å spise middag. Flaks at Shoreditch ligger i City-området, så ikke lange spaserturen til Spitalfields som ligger rett ved Liverpool Street. Det ble pubmat i bakgården på enormt fine The Water Poet i Folgate Street. Mest klassisk, rustikk pub med mange rom og store sofaer i fløyel. Småmoderne elementer fikk plassen til å virke litt trendy, på en kul måte vil jeg si -jeg likte meg. Vi satt i hyggelig bakgård med mann som grillet, og vi fikk en enkel, men god, salat med grillet kylling. Vi var fornøyde. Sikkert stilig her senere på kvelden også.

2 kommentarer:

  1. Skikkalig fine hanskene! No må vi i Operaen!

    SvarSlett
  2. Likte det underlige, arrogante vesenet du kaller hest. Han var sikkert bare litt sjenert.

    SvarSlett